گزارش میدانی از تدارک شبکه‌های رادیویی در مسیر فجر نور 

گزارش تصویری | فریاد ایران سربلند در یوم الله ۲۲ بهمن از رادیو 

هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی در جشن پرشکوه انقلاب اسلامی حضوری حماسی داشتند و شبکه‌های رادیویی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، تمام قد در میدان حاضر شدند و با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های متنوع از ایستگاه‌های رادیویی و ساختمان پخش، انعکاس دهنده فریاد ایران سربلند مردم بودند. 
کد خبر: ۱۴۴۴۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، رادیو ایران همراه و همدل مردم با شروع راهپیمایی انعکاس دهنده حضور حماسی مردم بود. در ابتدای این برنامه با جانباز پهلوان اکبر غلامی، قهرمان سنگین وزن جهان در ۲۲ بهمن گفتگویی صورت گرفت. اجرای مسابقه شعر سرایی از بخش‌های شنیدنی برنامه بود. از مهمانان این شبکه می‌توان به دکتر صالحی وزیر امور خارجه سابق و رئیس سازمان انرژی اتمی و دکتر پدرام پاک آیین مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اشاره کرد که با این شبکه گفتگو کردند.
 
من به راهپیمایی آمده ام زیرا

ملت شریف ایران با حضور در غرفه رادیو فرهنگ طومار همدلی امضا کردند و گفتند آمده ام زیرا. این شبکه، ویژه برنامه میدان آزادی را برای شنوندگان تدارک دیده بود. حمیرا فراتی، سمیه نجفی و علیرضا نوری گزارشگران برنامه در قالب گفتگو با مردم، صدای آن‌ها را انعکاس دادند. یکی از مهمانان غرفه رادیو فرهنگ حضور فرد کم توان جسمی بود که نمی‌توانست برای طومار همدلی بنویسد، اما علت حضور خود را ثبت کرد. یکی دیگر از مهمانان برنامه سهراب مختاری نویسنده بود که در گفتگو با این شبکه درباره خیابان آزادی صحبت کرد که بخشی از تاریخ انقلاب است و سال ۱۳۵۷ راهپیمایی‌های تاسوعا و عاشورا در این خیابان نماد وحدت بود و امروز در جشن انقلاب این میدان و خیابان سمبل وحدت و همدلی و همبستگی است. مهدی صفارنیا، رییس پارک فناوری پردیس در این شبکه اعلام کرد که این جشن بزرگ رشد دانش و مظهر اقتدار ملی و عزمی برای پیشرفت است. دکتر موسی حقانی پژوه در کفتگو با این شبکه عنوان کرد که تاریخ گواه همدلی مردم ایران است. سردار نقدی هم در گفتگو با این شبکه از نشان همدلی مردم گفت. 

تست صدا برای حریفت منم...

رادیو جوان با رویکرد بازتاب فضای جشن پیروزی انقلاب اسلامی همراه با مردم بود. حامد نجم الهدی گویندگی برنامه را به عهده داشت. مریم هادیان، ناصر یوسفیان، محمد گراوند و امین قاسم فرع گزارشگران برنامه به میان مردم رفتند و صحبت هایشان را انعکاس دادند. گفتگو با اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از بخش‌های شنیدنی برنامه بود. سردار سعید محمد، رییس بنیاد مستضعفان در استیج رادیو جوان حضور داشت. گروه سرود دردانه‌های انقلاب در استیج این شبکه قطعه‌ای را اجرا کردند. برگزاری تست صدا در ویژه برنامه زنده در مسیر آزادی رادیو جوان با هدف جمع آوری طومار صوتی و با تست جمله: «حریفت منم» و ادامه تکمیل این جمله با مردم عزیز ایران از بخش‌های جذاب برنامه بود. اجرای مسابقه مردمی از بخش‌های شنیدنی این رادیو بود که مورد توجه مردم قرار گرفت. اجرای سرود فرشاد سلطانی به نام «کنارم بمان» برنامه را شنیدنی کرد. 

میزبانی از کودکان با لباس‌های محلی

استودیوی رادیو تهران با هدف انعکاس حماسه حضور پرشور مردم در صحنه لحظه به لحظه همراه مردم بود. اجرای موسیقی زنده با حضور خواننده محلی و آواز ایران ایران در غرفه رادیو تهران از دیگر بخش‌های برنامه بود. همچنین کودکان با پوشیدن لباس‌های محلی در غرفه این شبکه سرودی را اجرا کردند. علی رضاپور خواننده کرد استان کرمانشاه همراه با مرتضی ملکی نوازنده ترانه کردی اجرا کرد که استقبال مردمی را به همراه داشت. محمدرضا باهنر، عضو تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با این شبکه اعلام کرد که مسولان باید قدر ملت عزیز ایران را بدانند و خدماتی را عرضه کنند که در شان آن‌ها باشند. همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران تاکید کرد که گام دوم حضور باشکوه مردم در روز انتخابات خواهد بود. همچنین بخشی از برنامه اختصاص به گروه سرود بچه‌های ایران در این غرفه داشت. 

رنگین کمان اقوام در رادیو

رادیو گفتگو به عنوان یار همیشه همراه ملت طنین افکن صدای مردم بود. عوامل برنامه ساز این رادیو لباس قومیت‌های مختلف کشور را به تن کردند تا یکرنگی ایران اسلامی را نشان بدهند. فرهاد ناصح، امین خرمی، امیر سیدآقایی و عطیه رضایی گزارشگران این شبکه رادیویی با مردم حاضر در صحنه گفتگو گرفتند. اهدای جوایز به نسل پنجمی‌ها که در مسابقات رادیو گفتگو شرکت کرده بودند، مورد توجه قرار گرفت. همچنین گروه سرود مرآت ماه قطعه‌ای را اجرا کردند.

دکتر حمیدرضا ترقی، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در این برنامه اظهار کرد که دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها بزرگترین نقش را در تداوم انقلاب اسلامی و رسیدن به هدف متعالی یعنی جامعه سازی اسلامی و دولت سازی اسلامی و تمدن نوین اسلامی ایفا خواهند کرد. اجرای موسیقی محلی از دیگر بخش‌های برنامه بود. گروه سرود آوای انتظار قطعاتی را اجرا کردند. 

انعکاس رشد صنعت گردشگری

استودیو رادیو اقتصاد با شروع راهپیمایی طنین انداز صدای مردم بود. علیرضا بختیاری و تیمور کوشکی گویندگان این شبکه همراه با مردم بودند تا انعکاس دهنده حماسه بزرگ یوم الله باشند. یکی از بخش‌های برنامه اجرای مسابقه برای کودکان بود. همچنین پرویز فتاح رییس بنیاد مستصعفان با این شبکه گفتگو کرد. دکتر امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با رادیو اقتصاد به نقش صنعت گردشگری در رشد اقتصادی و رشد صنعت گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد. مصاحبه با دکتر محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نقش وزارت راه و شهرسازی در پیشرفت اقتصادی کشور پس از انقلاب اسلامی صحبت کرد. 

همگام در مسیر همدلی 

رادیو سلامت همپای مردم از شب قبل با بنا کردن غرفه برنامه مسیر همدلی را روانه آنتن کرد. مسعود خواجه وند و محمد مطلب گویندگی برنامه را به عهده داشتند و از حضور مشتاقانه مردم که کنار غرفه این شبکه ایستاده بودند در برنامه گفتند. مرجان قندی گزارشگر برنامه انعکاس دهنده صدای مردم بود. او براز گفتگو فقط سراغ بزرگتر‌ها نمی‌رفت و انعکاس دهنده صدای کودکان و نوجوانان بود. آن‌ها در گفتگوهایشان تاکید کردند که بخاطر رهبر، کشور و حاج قاسم آمده اند. یکی از بخش‌های شنیدنی برنامه، مسابقه حضوری بود که با اقبال مردمی رو به رو شد و این شبکه در میان مردم پرچم پخش کرد. در بخشی از برنامه محمد مطلب ترانه ایران را اجرا کرد. 

قدردانی رئیس رسانه ملی از مردم

شبکه رادیویی صبا با برنامه صبح صبا روایتگر حضور حماسی و مشتاقانه مردم در راهپیمایی شد. خادم پور گوینده برنامه در بین مردم حاضر در راهپیمایی بود. برگزاری مسابقه لطیفه گویی بین مخاطبان رادیو صبا حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از بخش‌های شنیدنی بود. این شبکه در بخش‌های مختلف مسابقات متنوعی را برای حاضران در صحنه تدارک دیده بود. حسین تنها خواننده خراسانی با حضور در استیج رادیو صبا قطعه‌ای را زنده اجرا کرد. همچنین از دیگر بخش ها، اجرای گروه سرود دختران انقلاب شهرستان ورامین بود. سردار سلامی با حضور در غرفه به عوامل این غرفه خدا قوت گفت. سردار رویانیان پاسخگوی سوالات گزارشگران شد. دکتر جبلی رییس رسانه ملی در قالب گفتگو با گزارشگر رادیو صبا از حضور مردم در این رویداد ملی تشکر کرد. شیوا رضایی زاده گزارشگر رادیو صبا در گفتگو با پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را تقدیم مخاطبان کرد. 

ورزشکاران حاضر در میدان 

رادیو ورزش با ایجاد استودیو در مسیر راهپیمایی با دعوت از ورزشکاران و اهالی ورزش انعکاس دهنده حضور پرشور بود. در بخشی از برنامه گزارشگران کودک در غرفه حضور داشتند و فضای برنامه را برای شنوندگان شنیدنی کردند. علی مطهری نماینده سابق مجلس در این غرفه حضور داشت و از دیگر مهمانان امیر عزیزی پور رییس فدراسیون اسکواش و بابک فقیر نایب این فدراسیون بود که با این شبکه گفتگو کردند. همچنین روح الله رستمی قهرمان پاراوزنه برداری با حضورش در غرفه پاسخگوی سوالات این شبکه بود. این شبکه میزبان مهمانان بسیاری در عرصه ورزش بود.

اجرای گروه تواشیح نوجوانان

رادیو قرآن از ایستگاه رادیویی و در قالب پخش ویژه برنامه انعکاس دهنده حضور پرشور مردم بود. قرائت قاریان نوجوان در این ایستگاه، حلاوت ویژه‌ای به فضای برنامه داد. همچنین گروه تواشیح نوجوان امیر المومنین (ع) اجرای زنده داشتند. نور طاهره سادات شاهچراغی گزارشگر در بخشی از برنامه با جانبازی مصاحبه کرد و حرف‌های شنیدنی او را به سمع مردم رساند. یکی از مهمانان برنامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی قاری و کارشناس قرآنی بود. حیدری مخترع جوان که از نخبگان کشور محسوب می‌شود در برنامه فجر نور درباره اختراعات خود توضیحاتی ارائه کرد که منجر به افتخارآفرینی ایران در عرصه بین المللی شد. برگزاری مسابقه ویژه کودکان از دیگر بخش‌های برنامه بود که هیجان بچه‌ها را به همراه داشت. حضور حکیم برجسته طب سنتی خیراندیش و صحبت هایش برای مردم شنیدنی بود و او در ادامه پاسخگوی پرسش‌های مردم در غرفه بود. اجرای گروه تواشیح نوجوان بلاغ المبین و گروه سرود محمد رسول الله اقبال مردمی را به همراه داشت.

طنین ایران سربلند 

رادیو معارف با ویژه برنامه زنده و تهییجی با نام صبح آزادی با هدف یادآوری ویژگی‌های ملت مسلمان ایرانی برای رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی از خیابان شهدای شهر مقدس قم روانه آنتن شد. رضا ملایی گزارشگر برنامه با مردم و خانواده شهدا گفتگو کرد. شعرخوانی دهه نودی ها، فضای استیج این شبکه را عطرآگین کرد. همچنین این شبکه فضایی فراهم کرد تا مردم حاضر در صحنه با نگارش متن برای عوامل برنامه یادگاری بجا بگذارند. مهدی کاظمی گزارشگر برنامه هم صدای مردم را به گوش همگان رساند. 

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین از دیگر مهمانان این غرفه بود. 

روز خوب پیروزی، برنامه مشترک رادیو نمایش و رادیو ایران بود که همزمان روی آنتن رفت. اجرای مسابقه شعر سرایی هیجان ویژه‌ای به فضای برنامه داد. همه تصاویر و گزارش‌های ارسالی از ایستگاه رادیویی ایران با مشارکت و همکاری رادیو نمایش تهیه و تولید می‌شد.

همچنین رادیو‌های پیام و آوا هم انعکاس دهنده حضور مردم در راهپیمایی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها